خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

مقالات مقدماتی - مقاله اول

مختصری درباره پیشینه طیور 

 

طیور در ابتدا مانند سایر پرندگان بصورت وحشی در طبیعت حضور داشتند، و در طی ادوار توسط آدمی اهل گردیدند، در چگونگی اهلی شدن آنها دو فرضیه موجه تر از بقیه میباشد: 

 

در فرضیه اول آدمی با تله گذاری طیور صید نمود و به صورت زنده نگهداری کرد و این پرنده در اسارت چنان با آدمی اخت گردید که زندگی در طبیعت وحشی برایش غیر ممکن شد. 

در فرضیه دوم، همیشه ته مانده غذای آدمی در اطرافش وجود داشت ، و حیوانات گوناگونی در اطراف آدمی برای ریزه خواری گرد می آمدند ، که طیور هم از آن دسته حیوانات بودند، بمرور طیور دانستند در جوار آدمی علاوه بر غذا ، امنیت بیشتری نیز  خواهند داشت، و آدمی نیز با توجه به آنها و لانه سازی برایشان این نزدیکی را بیشتر نمود و به این گونه طیور رام گردیدند و از طبیعت وحشی جدا شدند. 

در ادامه همزیستی ، طیور به دلیل کم هزینه بودن در نگهداری و بهره دهی مناسب ،در زندگی انسانها نقش مهمی را پیدا نمودند و این امر باعث شد به تدریج انسانها با اصلاح ساختاری خواص آنها نسبت به نیاز های خود خواص مورد نظر خود را در آنها بهبود بخشند، و بیشتر این اصلاحات ،بر پایه جداسازی و انتخاب ممتازان برای نسل دهی بود، و این موضوع باعث شد ، نژادهای اولیه که بصورت وحشی در طبیعت وجود داشتند ، سویه های جهش یافته را در اثر بهبود شرایط زیستی و تغذیه را بوجود آورند. 

درطول زمان همزیستی بین انسان و طیور ، بدلیل آنکه هر یک از  اجتماعات بشری رفتار پرورشی و تغذیه خاص خود را در پرورش طیور اعمال می نمودند ، فرم آناتومیک طیور حتی در نقاطی همجوار تغییرات قابل ملاحظه ای نمود . 

 البته موضوع تفاوت بسیار فاحش بین نژادها را باید از تفاوت بین نژاد های وحشی بومی با پیدایشگاهای اقلیمی جدا از هم یا گونه های متفاوت طبیعی موجود در محل دانست.  

روند اصلاح طیور و  تغییرات ساختاری آنها از اولین نژاد های اهلی شده  و وحشی تا کنون ادامه داشته و دارد ، آدمی و طبیعت در این امر با تغییر در شرایط خود راهبری این موضوع در اختیار دارند . 

 

                           پایان مقاله اول 

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید فلاحی یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ق.ظ http://saidfalahi.r98.ir

سلام.آقای ایلی آغاز به کار وبلاگ خوبتون رو به شما تبریک می گم و انشا الله بتونیم با هم با دوستی در باره این پرندگان نجیب بیشتر بنویسیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد