خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

کمی درباره نژاد های خالص افغانستان

   عزیزانی محبت فرموده و ضمن تماس با بنده در مورد نژاد های موجود در کشور افغانستان  اطلاعاتی را خواستار شدند  بنده نیز به موجب دستور بزرگواران و صاحبان اصلی این وبلاگ سعی نمودم با مقاله ای مصور انجام وظیفه نمایم .  

نژادهای  جنگی موجود در افغانستان  که در آنجا جنگانده می شوند اکثرا ریشه هایی از ایران ، پاکستان  ،هند دارند ، متاسفانه بسیاری از پرورش دهنده گان نیز  آنها را از افغانستان به ایران آورده و به آنها نژاد افغانی میگویند . بنده خود یکبار جوجه ای رابه یکی از کارگرانم که افغانی بود  و پدرش از عشقبازان  معروف افغان  بود ،دادم ،این جوجه در افغانستان گل کرد .جالب اینجاست که یکی از فرزندان این جوجه را دست یکی از عشقبازان ایرانی دیدم و آدرس گرفتم ، دیدم .........،از ماست که بر ماست . با اینحال  تصویر چند خروس جنگی اصیل افغانی را که به نام کلنگ معروفند، در پایان این مقاله قرار دادم اگر خروسی را  شما مشاهده نمودید که از نظر سر و کله  با این تصاویر شباهتی داشت  حداقل سویی از آنها دارد.  

 

                              

 

 

 

 

  

 

  

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
کامران یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:34 ق.ظ

درود. اینا خروسای نامی افغان هستن. از دید من همین خروس زنگبار شما کمتر از 10 دقیقه اینا رو می کشه.

بهزاد یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:39 ب.ظ

سلام قربان
اومدم سلامی عرض کنم خدمتتون راستی از خروسهای 6 دانگ و بالاترتون هم عکس بزارین
باتشکر

پوریا یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 ب.ظ

ما باغ بزرگی تو قزوین داشتیم و اون زمان دوستان برای پرنده بازی از اون استفاده می کردن. به صراحت می گم که رفقای افغان اعتراف می کردند که خروسای ایران سرند. فقط بعضیا غریب پسندند و بهترین خروسهای کشورمون رو می گن ترک و افغان. الان هم یه بار اینترنت رو جستجو کنید می بینید که خروسای خودمون از خروسای سایر کشورها خیلی بهترند. تازه خیلی ها تو ایران عکس پرنده های درجه یکشون رو به کسی نشون نمیدند. باید بکوشیم مثل گربه زیبا و معروف ایرانی لاری رو هم به جهان معرفی کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد