خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

ادامه بحث درباره اجداد نژادهای جنگی و اوامر دوستان

 سلامی به طراوت نسیم بهاری ، نثار مقدمتان ،  

  

آقا بهزاد عزیز . کلا خودخوری ، پرخوری،و تخم خوری علتی روانی دارد ولی در بعضی مقالات عنوان شده است  دلیل این فرآیند  کمبود مواد معدنی میباشد با این حال این مسئله بطور قطعی اثبات نگردیده،و فقط در مورد مرغهای همراه با خروس خوردن پر گردن خروس سبب تحریک هورمونهای جنسی شده و علاقه به جفتگیری را در مرغها بیشتر مینماید، بهترین راه برای مبارزه با با خوردن تخم قرار دادن یک جعبه   که ورودی آن توسط پارچه آویزان دید داخل جعبه را کور کرده باشد در قفس بوده و عادت دادن مرغ به تخم گذاری در جعبه، جا دارد نکته بسیار مهمی را در این مورد به شما گوشزد کنم بعضی از خروسها علاقه زیادی به خوابیدن روی تخم بعد از تخم گذاری مرغ دارند یادتان باشد، خروسها در زمان نشست و برخاست بدلیل ناشی گری تخم را نابود می کنند ، بنابر این جعبه از هیکل خروس کوچکتر باشد. 

 

 آقا رضای عزیز ، باز از شما بابت سئوالات بجایتان تشکر میکنم واقعا سئوال بسیار خوبی را مطرح کردید من به همراهانی مانند شما  که اینطور با عمق مطالب را مطالعه می کنید افتخار می کنم و همانطور که قبلا نیز به عرض رساندم ، این خروس را چون شباهتی با نسل های بومی غیر خالص منطقه داشت را به تصویر در آوردم و  به  بنده  تعلق ندارد ، فقط محض مثال است . 

  مرغ وخروسهای جنگی در هر فرم و اندازه ای بعد از سن بلوغ مانند تمامی مرغ وخروسها ، جنگیدن را آغاز مینمایند ، ولی جنگیدن آنها تفاوتهای بسیاری با مرغ و خروسهای غیر جنگی دارد و آن داشتن شگردهای درونی و استفاده از فنون جنگ و زیبا جنگیدن و از همه مهمتر مقاوم وپایداری در جنگ  است و بنحوی که جنگاوری آنها بر خصایص دیگر آنها را مانند تولید گوشت و تخم مرغ و زیبایی آنها   بچربد ، و استفاده از جنگنده گی آنها الویت پرورش آنها باشد ، بسیاری از دوستان خصایصی را در مورد اصالت عنوان میکنند ، بسیار عالی بنده عاشق خروسهای زیبا هستم اگر این خروسها از نظر نسلی توان جنگیدن نداشته باشند،  جزو خروس تزئینی هستند ، بنده هم چند نژاد از اینها دارم که به هیچ قیمتی نمی فروشمشان و تنها از دیدنشان لذت میبرم.  

راز بدست آوردن خروسهای جنگی از خروسهای شبه جنگی بومی این است : اول جنگیدن آنها باید تست شود و بعد در نسل گیری ها  باید یکسری صفات را که مربوط به فیزیک جنگی است دنبال نموده ، تا جایی که دیگر بین جوجه ها  و والدین از نظر ساختاری شباهتها یکسان شود ، پس می توان نتیجه گرفت میزان جنگندگی مبنای انتخاب اولیه بود البته نباید توقع داشت این نژادهای نا خالص حریف خروسهای جنگی متداول شوند این معیار باید نسبت به نسل های مشابه سنجیده شود و در فیزیک اولیه نیز باید شباهت هایی با نژادهای متداول جنگی وجود داشته و معلوم باشد نسلی در وجودشان نهفته است ، این کار علاقه و  سالها صبر و پشتکار میخواهد ، انگلیسی ها برای بدست آوردن نژادهای جنگی جدیدشان  بیش از صد سال تلاش کردند ولی  نژادهای ایرانی بعلت خلوص زیادشان بین 10 تا 15 سال  بیشتر کار ندارند ، و حتی بعضی از آنها  در مناطقی از ایران در حد خالص وجود دارند ، که با 4 تا 5بار خالص گیری تثبت میشوند ، پس همت کنید تا نسلهای فراوان کشورمان ایران عزیز را از کمر این نسلهای ناخالص بیرون بکشیم و منطقه زندگی خود را با افتخار دارای یک نسل منحصر به فرد نماییم ، افتخار بر شما        

  

 

 همراه عزیزم  ، درود بر شما که اینقدر نکته سنج هستید و سبب میشوید ،بنده توضیحات را کامل کنم ،   کاملا درست است بنده هم اکنون هم چند نژاد ناخالص را به سمت خالص شدن هدایت میکنم ، ولی در نظر بگیرید چند برابر این نسلها  ،نژاد خالص دارم  با این حال بنده از سخنان این آقا نسبت به نسلهای خودم  نا خالص و خالص ناراحت نیستم ،  ولی  بعضی از نسلهای بنده ثمره تلاش استادان بزرگی هستند که بنده  به شاگردی آنها را افتخار نموده ، همیشه دست بوسشان هستم ، پس اگر کسی به یکی از این نسلها توهین کند و بزرگی را که آلان در بین ما نیست و را مورد اهانت قرار دهد ، باید گوشمالی شود ، بنده با در نظر گرفتن ادب در مقابل بی ادبی ایشان به آن استاد فانی آن مطلب را خدمت آن دوست  عرض کردم ، و ایشان هم سرش را تو لاک خودش کرد ، برایش قسم خورده ام اگر یکبار دیگر حتی از کسی بشنوم در مورد آن خدا بیامرز حرف زده ، چه شوخی ،چه جدی ، ضمن فاش نمودن اسمش کاری خواهم کرد خروسبازی را کنار بگذارد ، چون این رسم عشقبازی نیست و  کسی که این مرام را داشته باشد راه و رسم عشقبازی را نمیداند  و من هم با این گونه افراد مدارا نمیکنم حتی اگر دوست 2۰ ساله من باشد ، هر کس هم پشتوانه ایشان شود ، برای من فرقی نمی کند ، اگر شده باشد از مریخ هم خروس بیآورم جلویش می ایستم   

  ثمره یک عمر عشقبازی یک انسان  حتی اگر تاج و ریشش به اندازه مرغان تخمگذار ماشینی هم باشد برای بنده عزیز  و محترم بوده و به نگهداری از این نسل افتخار میکنم و دلیل دورگ بودن آنها هم نیست و اگر آن بزرگ آنها به بنده قالب کرده به کسی ربطی ندارد، هرچه هرکسی دوست داشت به خودم و نسلهای خودم بگوید و آن موضوع که بعضی از نسلهایم را از توی دهاتها پیدا کرده ام  اصلا ربطی به این موضوع نداشته چرا که خودم اقرار دارم و به این موضوع هم افتخار میکنم ، و آن آقا مرغ و خروسهایش را از آمریکا برایش نیآورده اند که بخواهد  به بنده که مرغ وخروسهایم دهاتی  هستند ایراد بگیرد ،  هفتاد در صد مرغ وخروسهای آن  آقا از نسلهای  بنده هستند ،  با اینکه چند روز پیش یک ساعت تلفنی هرچه دهنم در آمد به او گفتم ، مسخره بازی در آورد ، موضوع را شوخی عنوان کرد  و تکرار این مطالب جهت آن است که بعضی ها که با هم جلسه میگذارند و پشت سر میگوند آن خدا بیآمرز نسل چیل تربتش را به رضا ایلی انداخته  و این نسل دورگ است و یکمتر تاج دارد  و.........هم مواظب باشند ،  بنده با علم 15 سال پیش این نسل را خریدم  و ایشان نصف قیمتی که خودم در نظر داشتم با من حساب کرد ، تاج و ریشش را هم دیدم  و  خریدم  ،  اگر احساس نا مطلوبی هم دارید رفاقت را پیش نکشید و خجالت هم ندارد  ، 20 تا از خروسهایم نوبت میدان بهشان نرسیده   ،تازه خروس های  حاج ابراهیم ، آقا سالاری و  آقاامیر زندی ودیگر شرکایم هم هستند ،  ،لش به لش هم میکنم که قمار محسوب نشود ،از نسل چیل ام هم می آورم ، اگر میخواهید آبرویتان حفظ شود  ساکت شوید و  موضوع نسل چیل را بعد از 15 سال پیش نکشید ، خجالت دارد بگذارید خاک آن مرحوم سرد شود ، مثل اینکه سر خروسهایتان روی تنشان زیادی میکند ،به آن چهارتا خروس که در کوله هایتان دارید هم ننازید دو سال پیش خودتان دیدید که بخاطر شما چه بلایی سر آن خروس انداز شارلاتان با آن ادعا درباره خروسهایش  آوردم  ، درس عبرت بگیرید و سر به سر من نگذارید مگر بنده کاری با شما دارم ، بنده دارم با دوستانم در این  جمع حال میکنم ، و شما  با سخنانتان مزاحمید ، چون می دانم به این وبلاگ سر میزنید برایتان نوشتم   

 

همراه عزیزم بنده با افتخار میگویم نسلهای جنگی بومی ایرانی پرورش میدهم  هر چه هم درباره نسل هایم بگویند ، مشکلی نیست ،  برای امتحان نسلهای خودم دوستانه و بی سر و صدا در کسو و گرو همانطور که تا آلان بوده ، ذاتشان اثبات یا رد کرده ام ،  ولی  موضوع سخن ،  دورگ بودن نسل چیلی است که بنده در کرج  در خانه پدرم  نگهداری میکنم و توهینی که به روح یک مرد وارسته شده  و ثمره  یک عشق است ،و  بی مزه گیهای که پشت سرم گفته شده و  آدمی لوسی وقیحانه آمده برای خود شیرینی چند تا لوس تر خودش برای من پیغام گذاشته با چرت و پرت گفتن راجع آن مرحوم و دورگ خواندن ثمره عشقبازیش توهین کرده است  ،  

همراه عزیزم  به شما قول می دهم راجع میناب و  نسل خروسهای مینابی و جنگ میناب و یکی از نسلهای خالص شده توسط  خودم که ریشه مینابی دارد  عریضه جالبی را در پست بعدی عنوان کنم ، فرمایش شما بهانه شده تا از خجالت این آقایان بر آیم ممنونم

نظرات 4 + ارسال نظر
بهزاد پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام آقای ایلی خسته نباشین
ممنون از راهنماییهاتون
و درمورد افرادی که ناسزا نوشته اند بدانید از روی حسادت و دشمنی اینکار را میکنند و شما هم به خاطر این حرفها خودتان را ناراحت نکنید و نادیده بگیردشان.راستی آقای ایلی بندر رفته اید؟
یا حق

عادل از گلستان جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:19 ق.ظ

سلام اقای ایلی
راستش را بخواهید من خروسباز نیستم ولی کلا حیوانات را دوست دارم.همه هستی با تمامی موجوداتش و اندیشه و تفکر در این مورد ; خود میتواند ره به سوی خالق باشد.
خطاب نمودن فرد مذکور بعنوان دوست 20 ساله برایم تعجب اور است!!! این چگونه دوستی است که روی اعصاب شما کار میکند??? خدمت ان دوست باید عنوان کنم که با توجه به گفته اقای ایلی که بارها هم تکرار نموده است یکی از اهداف ایشان خالص گیری نژادهای بومی ایران میباشد. خروسهای بومی با فنوتیپ ( ظاهر) شناخته شده خودش با انچه در ذهن شما است متفاوت میباشد و خالص شده این نژاد هم همان خصوصیات از نظر تاج و ریش را خواهد داشت. ای دوست 20 ساله خود شما هم خوب میدانید که در جنگ خروس قیافه اصلا مطرح نیست ; مهم شگرد و پیروز شدن است.تجمیع شگردهای خوب در یک نسل و سپس خالص گیری کار بسیار سختی است ; ای دوست بیایید قدر افرادی مثل ایلی را بدانیم او بغیر از دارا بودن و داشتن علم و دانش در این زمینه ; شخص بسیار بسیار صمیمی و خونگرم و لوطی صفت به معنای واقعی است. بیایید او را دوست بداریم. با سپاس فراوان از بچه های ایران

علی از تهران شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:22 ب.ظ

سلام مهندس
حالا که می خواهید زخمت بکشید و موضوع خروس های رسمی میناب را بنویسید حتما چند تا عکس هم از اونا بزنید ( از همونهایی که فرمودید با لاری 6 دانگ می جنگه و پس نمی کشه تا بمیره)
متشکرم ... (بعد از عمری لاری بازی شما دارید ما را رسمی باز می کنید)

کمال چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:14 ق.ظ

من فکر می‌کنم تخم‌خوری چند تا دلیل می‌تونه داشته باشه. مرغ غذای کافی جلوش نباشه و از روی اجبار به تخم خوردن رو بیاره. ناگفته پیداست که این حرکت به راحتی میتونه به عادت تبدیل بشه.
کمبود مواد معدنی رو هم همونطور که آقای ایلی گفتند نمی‌شه صددرصد روش مطمئن بود اما بهتر اینه که مرغ همیشه صدف یا کلسیم مصنوعی جلوش باشه.
اگه خروس‌ها به محل تخمگذاری دسترسی نداشته باشند خیلی بهتره چون بارها دیدم که این خروس بوده که با وزن سنگینش تخم رو شکسته و مرغ به تخم خوردن تحریک شده.
اما برای تخم گرفتن از این نوع مرغها راههای مختلفی هست: یکی اینکه محل تخمگذاری رو جوری طراحی کنیم که مرغ بعد از تخم گذاشتن به تخم خودش دسترسی نداشته باشه (مث مرغداری‌ها)
خودم بعضی مواقع که دیگه هیچ راهی بهم جواب نداده روی سر مرغ جوراب کشیدم و براحتی تخم گرفتم.
از نور آبی هم میشه برای تخم گیری استفاده کرد چون مرغ به علت ساختار چشمش، در نور آبی کور مطلقه و هیچی رو نمی بینه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد