خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

پوزش از دوستان

با سلام به یکایک شما بزرگوارانی که همیشه با حضور خود روح  وبلاگتان را زنده نگه میدارید اگر خدا توفیق دهد سعی میکنم باز هم وبلاگ را بروز نگه دارم یا حداقل سه روز یکبار در خدمتان درس پس بدهم ،از بابت تاخیرات در بروز رسانی شرمنده ام  و پوزش میخواهم  عزیزان من جهت مشارکت و امداد به این حقیر خواهشمندم اگر مقاله یا تجربه ای دارید   به ایمیل حقیر به آدرس   

 iran_reza_aseel@yahoo.com  

ارسال نمایید و تا بنده پس از تنظیم به رویت دوستان به اسم خودتان نشر داده و از تجربیات شما در سایت بعنوان ماخذ استفاده نموده ،تا بر کیفیت ساختاری جمعمان اضافه  گردد .  

 

**************************************************** 

  

با تشکر از جناب آقای دکتر رضا کرمانشاهی به وبلاگ خودشان قدم رنجه نمودند و از حاضرین همیشگی این جمع میباشند ، توضیحات بسیار جالبی در مورد نسلهای قدیمی ایرانی بیان فرمودند ،ایشان اشاره به خروس کولی داشته که یکی از نژادهای بسیار قدیمی و کهن ایران زمین است که سابقه جنگاندن این نژاد به دوران باستان برمیگردد  ،

 تنه بسیار کشیده و دراز، کله کوچک و دوکی ،  ساق پاهای بلند و  رانهای گوشتی سفت ،گردنی متوسط ،نوکی کوتاه و ریز ، دمی بسیار بلند و کلفت که در آخر پیچ پیچ شده که بر زمین میریزد  ، اکثرا تاج بادامی ، ریش  کوتاه و نیم دایره ، چشمانی زرد و سبز یا صورتی بسیار  بسیار کمرنگ ، که رگهای خونی آن کاملا مشهود و بارز است ، و اخم چشم کم ، از خصوصیات این نژاد میباشد 

 خالص این نژاد و هیبریدهایش که با انواع نژادهای تخم گذار و گوشتی  آمیخته شده در سراسرنیمه غربی کشور پراکنده بوده و گاها  تثبیت صفات ظاهری دارند و در اصطلاح  عامه دورگ نامیده میشوند ، نسلهای خالص این نژاد در رنگهای متنوع وجود داشته و اندازه قد آنها از ۵۰ سانت تا ۸۰ سانت متغیر است ، ُنسلهای بلند این نژاد  غالبا   توسط عشقبازان دستخوش اختلاطهای فراوانی جهت مطلوبتر نمودن صفات جنگی شده و اختلاط آنها با نژادها دیگر باعث شده که هیبرید  درشت تر و سنگین تری از نظر بدنی  از این نژادها بدست آید . 

 بعضی از نسلهای این نژاد در جنگ بینظیرند ، بسیاری از عشقبازان قدیمی راز این نژاد را دانسته ولی بروز نمیدهند و به همین دلیل وقتی خروسی از این نژاد در جنگها غوغا میکنند ، به اشتباه گفته میشود خروس دورگی از پس خروسهای اصیل بر آمده ، در صورتیکه  نسلهای این نژاد خود اصیل بوده و در دست عشقبازان خبره بصورت خالص وجود دارند که در قدیم عشقبازان به آنها خروس غلط هم میگفتند . و اصطلاح خروس غلط از این نسلها سرچشمه گرفته است . 

 

در مورد خروس بلند چهل پوک یا چهل تاج بلند کردی باید بگویم ، این خروس با هیکلی بسیار درشت و قدی بالای 80 سانت تقریبا یک هیولا است ، نسلهای این نژاد تقریبا در حال انقراض بوده و نیاز شدیدی به حمایت پرورش دهنده گان دارد ، واقعا چه میشود دوستان عشقباز  در کرمانشاهان و کردستان به این امر توجه کنند ، ممکن است با نسلهای جدیدی که در اثر اصلاح بوجود آمده اند قابل قیاس نباشد ولی  بدلیل ذات جنگی عدم تسلیم در میدانها ،قهرمانانی از دل نسلهای این نژاد بیرون خواهد آمد .  اگر خدا خواست و کوله منطقه سردسیر خود را  به فضل خدا دوباره راه اندازی  کردم حتما به این نسل توجه میکنم و آن را به خدمتان معرفی مینمایم  

البته عکسی که بنده برروی پست درباره خروس کرمانشاهی گذاشتم فقط جهت نمایش فرم تاج و ریش و هیکل درشت وبزرگ این خروس بوده و نژاد کرمانشاهی اصلا گردن لخت نمیباشد  و بر عکس بسیار پر پر است  و بنده را عفو بفرمائید اگر منظور خود را خوب بیان نکردم . 

 

در آخر این بحث باز هم از جناب آقای دکتر رضا کرمانشاهی بخاطر لطفشان به حقیر  و همراهی این  جمع سپاس گذارم 

 

 محمد آقای گل از خرم آباد حتما در اولین فرصت در سایت مقاله کامل در اینباره و موارد دیگر نشر خواهم کرد ، از همراهی شما سپاس گذارم . 

علی آقا عزیزم از تهران ، حقیر باید خدمتتان عرض کند ، آری از آن نژاد بود  ، ولی بنده چهار گله از نژاد تفتان  دارم که هر سه سال دو بدو  جایشان را برای اختلاط با یکدیگر عوض میکنم  و این جوجه اصلا ربطی به خروس قهرمانم  ندارد  ،  در ضمن این دوست من آدمی بدی نیست ولی تجربه اینکار را  نداشت  ،من چندین خروس و جوجه کسو نشده به ایشان امانت دادم ، یکی از آنها  این جوجه خروس بود که 7 ماه بیشتر نداشت بود، و فکر کنم بانگ هم نمی داد  ،  این نژاد را خود حقیر در یکسالگی کسو میکنم چون اصلا  تا این سن سر نمیگیرند ،برادر این خروس در 14 ماهگی سر گرفت ، در ضمن این جوجه در کوله ایشان زیر بانگ خروس دیگر خود من بود ، آنطور که فهمیدم چندبار با اینکه سر نمیگرفته جلو خروسهای دیگر هم گذاشته شده و سر نگرفته  ،بنده هم تعجب کردم  چطور سر گرفته ، ایشان هم از روی عمد این کار نکرده ،چون روحیه این نژاد را نمی دانسته ، خدا را شکر درو نداد ، فقط در کسوی اول  خام جنگی کرد   ، بنده  بعد از اطلاع و رویت موضوع سریع از ایشان خواستم که این جوجه برای من بفرستد ، منتها نمی دانم این جوجه  چطور نگهداری شده بود که بعلت وخامت  وضع بدنی مجبور شدم سرش را ببرم 

 خروسی 5.5 دانگ دیگری نیز  به ایشان امانت داده بودم و موقعیکه برای یکی از دوستانم فرستاد ،اصلا پایش بالا نمی آمد  ، در صورتی که این خروس  2میدان نزد بنده زده بود و یک میدان مساوی کرده بود ، یکسال کشید که این خروس به حالت اول برگردد ، و آبروی مرا در یک میدان سنگین خرید ، اگر خواستید شماره تماس دوستم را که دارای وبلاگ هم میباشد تقدیم حضورتان میکنم ، باز هم میگویم تمام خروسهایم فدای یک تار موی دوست که مورد را انجام داده و رویت رسانده ، حتما خروسهای من به دست ایشان ننشسته است  ولی باز هم اگر خروسی از من بخواهد بی دریغ تقدیمش میکنم ، در ضمن قرار نیست همه اعضای یک نژاد  قهرمان  بشوند ، و نکته دیگر مگر خروس روبات است و مریضی و بی حالی و .......... غیره ندارد ، بارها خروسهای قهرمان را به دلیل مشکل و بی حالی و هزار درد دیگر در میدان برداشته ام  و ،چارک داده ام  ، مگر قرار است خروسهای حقیر همیشه برنده باشند ، مگر کسی که  روبروی بنده خروس میگذارد برای خروسش زحمت نکشیده ،  

حقیر فقط میگویم نژاد ونسلهائی که پرورش میدهم دارای صفات جنگی خوبی میباشند ولی قرار نیست  تمام جوجه های من قهرمان بشوند ، مگر شما توی جوجه کشی ها خروس وا زده ندارید . 

 علی آقا همراه بسیار دوست داشتنی و خوبم ، قبول کن شاید اهداف دیگری نیز در بین بوده ، ولی حقیر دوست دارد ، غیر از این را ببیند . 

در آخر از همراهی  همیشگی شما عزیز سپاس گذارم  

       

 

نظرات 3 + ارسال نظر
احمدتوکلی جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:00 ب.ظ http://iranlari.blogfa.com

اقای ایلی درود
بابت مقالات زیبا و بامحتوا ازتون ممنونم و همچنین معرفی نژاد های مختلف ایرانی.
حیوونای خودتونم که واقعا معرکه هستن.
اگر مایل بودید به وبلاگ من هم سر بزنید وبا راهنمایی های خود منو خوشحال کنید

علی از تهران یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:17 ق.ظ

سلام مهندس ...
شما درست می فرمایید من هم واسه همین پیغام گذاشتم که شما مطلع بشید و یه اقدامی بکنید تا اسم نسلتون لکه دار نشه ... اما چرا پیغام منو نشر نکردید؟؟؟

احمدتوکلی دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:47 ق.ظ http://iranlari.blogfa.com

استاد درود
ازاینکه به وبلاگ خودتون سرزدید ممنون.
میخوام شما یه نسل خوب رو بهم معرفی کنید.

استاد چراثبت نظرات شما قسمت خصوصی نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد