خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

حکایت دردناک یا گلایه برابر گلایه

با سلام به تمامی عزیزان ، این همه محبت که شامل حال حقیر میشود ، قطرات عرق شرم را بر پیشانی من مینشاند،کاش آنقدر وقت داشتم که بیشتر در معیت شما عزیزان بودم ، 

دوستی از اینکه حقیر عرض نمودم میبایست از پرورش دهنده گان ترک الگو گرفت گلایه داشت ، بنده بارها گفتم نسلهای ما را ترکها و بسیاری از کشور های دیگر برده اند و با اصلاح آنها ، آنها را ارتقا داده و به خود ما عرضه میدارند ، این بیگانه پرستی نیست ، این زنگ خطری برای حقیر و حضرتعالی است ، که از نسل گیریهای بی هدف بپرهیزیم و اختلاط نژادی را بر اساس برنامه به پیش ببریم  . 

بزرگوار ، روزی در روستاهای ما خانوارهای روستایی گوشت مرغ و تخم مرغ مصرفی خود از نژادهای بومی تهیه مینمودند ، اما با اختلاط این نژادها با نسل های رنگی دو منظوره خارجی که در بازارهای فروش عرضه شد ، و مقاوم نبودن این نسلها در مقابل شرایط اقلیمی و بیماریهای محیط و حتی بدتر از آن انتقال بیماریها نهفته در این نسلها به طیور بومی ، عدم آگاهی عوام به درمان و پیشگیری و در مرحله تخصصی تر دورگ گیری و اصلاح آنها جهت انطباق با محیط نتیجه فاجعه ای شد ، که اکنون غالب خانوارهای روستایی از نگهداری طیور رو گردان شدند ، این درد است ، بعد نژادها و نسلهای ایرانی در کشورهای دیگر نگهداری می کنند و بهره میبرند ، 

گردن لخت بومی ایران نژادی است که بسیارمتنوع از نظر رنگ و فرم   و شمایل که در جایجای کشور زر خیر ما وجود داشت ، حتی نژادهای جنگی در لابلای این نسلها وجود داشتند ، ولی اکنون باید در افسانه ها سراغ آنها گرفت ، و اسطوره ای شدند ، البته به یاری خدا بنده  در حال احیای نسل جنگی آنها را هستم ، این نژاد علاوه بر صفات جنگی نژاد دو منظوره خوبی در رابطه با تولید گوشت و تخم مرغ نیز میباشد ،  و امیدوارم تا چند سال دیگر بتوانم به ثابت نمودن صفات آنها در توارث برسم ، یا باز نسلی دیگری با رنگ سفید که فضل خدا سال بعد دوستان را از نمایش آن شادمان خواهم کردم کرد ،  

کاش کمی از توجه به جنگاندن را به احیا و اصلاح آنها بنمایم ، 

حتی با الگو برداری ،

 

نظرات 1 + ارسال نظر
میلاد از خرمشهر پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:26 ب.ظ http://http://dehkadeh-lari632.blogfa.com/

سلام اقای ایلی به وبلاگ خوبت سر زدم خیلی هم حال کردم ماشالله به حیوانات.من شمارو لینک کردم خوشحال میشم شما هم منو لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد