خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

جواب به سئوالی مهم

با سلام به شما بزرگان و علاقمندان به خروسهای جنگی ایرانی 

  

آقای سید  از اصفهان سئوالی را مطرح نمودند که بعلت اهمیت و ارتباط با بحثهای اخیر و جذابیت آن برای شما علاوه بر درج نظر در وبلاگ ایشان ، این  جواب را برویت شما  عزیزان  هم میرساندم. 

 

  

سلام سید جان بی غرض اعلام مینمایم
کلا نفس کار عشقباز از جنگاندن خروس  حصول نتیجه از زحمات پرورش است و  پول تاوان به اصطلاح جایزه برنده شدن خروس میباشد و جبران یا تاوان صدمات وارده بر خروس قهرمان و هزینه های نگهداری و آماده سازی و..... است  ،  و چه بسا هزینه نگهداری و آماده سازی یک خروس جنگی آنقدر بالا بوده ، که اغلب از مبلغ این جایزه بیشتر شده باشد ،
رسم براین است پول تاوان قبل از شروع میدان به دست امینی سپرده میشود و عشقباز بازنده بعد از میدان باید به طرف مقابل تبریک گفته و در صورتیکه تمام تاوان نباخته باشد نزد امین رفته و طبق قرار مبلغ الباقی را دریافت نماید و با اعلام حلالیت جایزه برنده میدان را ترک نماید .
اگر امینی مورد توافق نبود و  وتعهد مبلغ فی مابین بعد از میدان قرار شد در صورت فرار طرفی از پرداخت و یا جر و یا هر موضوع دیگر در اینباره  ، حکما خلاف رسم و مرام  عشقبازی  بوده و کلیه عشقبازان نباید دیگر با ایشان گرو کرده و دیگر از دعوت ایشان در میدانها امتناع نمایند .

نظرات 1 + ارسال نظر
فرشاد معصومی پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ

من کمال تشکر را دارم بخاطر مطالب مفید شما.
درضمن من در تایلند زندگی میکنم و چند ماهی است که با نگهداری خروس اشنا شدم ودر منطقه ای که من زندگی میکنم هفته ای حداقل ۳تا۴ بار مراسم خروس جنگ برگذار میشود که در ۴ تایم ۲۰ دقیقه ای است و خار خروس را میبندند با نوار وخروسی بازنده است که یا فرار کند ویا قادر به جنگ نباشد . من هفته قبل یک خروس برای جنگ بردم که متاسفانه از نفس کم اوردوشکست خورد. خواهش دارم که در مورد دواندن خروس مرا راهنمای کنید زیرا من بارچه انداختم روی دم خروس ولی ندویدند من منتظر راهنمای شما هستم.با کمال تشکر فرشاد اول ادرس الکترونیکم صفر نیست او است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد