خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

پاسخ به سئوال

سلام بر تمامی عزیزانی که باحضورشان باعث دلگرمی حقیر میباشند .   

در این پست به سئوال مهمی که توسط آقا فرشاد مطرح شده است،بنابر آموخته ها و تجارب پاسخ میدهم. 

 

سئوال آقای فرشاد 

  

من در تایلند زندگی میکنم و چند ماهی است که با نگهداری خروس اشنا شدم ودر منطقه ای که من زندگی میکنم هفته ای حداقل ۳تا۴ بار مراسم خروس جنگ برگذار میشود که در ۴ تایم ۲۰ دقیقه ای است و خار خروس را میبندند با نوار وخروسی بازنده است که یا فرار کند ویا قادر به جنگ نباشد . من هفته قبل یک خروس برای جنگ بردم که متاسفانه از نفس کم اوردوشکست خورد. خواهش دارم که در مورد دواندن خروس مرا راهنمای کنید زیرا من بارچه انداختم روی دم خروس ولی ندویدند من منتظر راهنمای شما هستم. 

 

با سپاس و تشکر از دوست عزیزمان آقا فرشاد بابت سئوال خوب و تشریف فرمائی ایشان    

 

کم آوردن نفس درجنگ عوامل بسیاری دارد که بعد از ارائه  تمرینی به آنها میپردازیم.       

با آنکه دواندن خروس یکی از تمرینات اساسی در آماده سازی خروسها است بااین حال این تمرین بیشتر جهت قوی شدن رانها و ساق پا و محکم نمودن ضربات پا مفید است ، بهترین روش دواندن خروس دنبال نمودن خروس است اما تمرین پیشرفته و حرفه ای و ساده ای وجود دارد که علاوه بر پر نفس نمودن خروس و قوی نمودن رانها و ساقها ،کت و سینه خروس را هم تقویت مینماید  ، در این روش باید از دو خروس جهت تمرین استفاده گردد ، خروس تمرینی یا خروس اول را  در دستان گرفته به بالای سر خروس دوم برده و بگذارید چند ضربه با نوک به سر خروس دوم وارد نماید ، خروس دوم با اینکار تهییج شده و به قصد مبارزه با خروس اول شما را دنبال خواهد نمود ، حدود 10 دقیقه با این روش خروس را بدوانید و هر بار که ایستاد با خروس اول به تهییج دوباره آن بپردازید ، خروس اول آزاد نموده تا دو ضربه پا رد و بدل نماید ، دوباره خروس اول را گرفته و بالای سر خروس دوم بچرخانید بنحوی که خروس دوم شروع به چرخیدن نماید واینکار باید ۱۰ دقیقه و در جهات مختلف باشد ، بعد از این تمرین بگذارید خروس دوم کمی استراحت نماید ، سپس  خروس اول را بالای سر خروس دوم گرفته با تهییج خروس دوم  ، خروس دوم را وادار به پرش نمایید ، این تمرین بسیار مهم است ، شما می توانید با پوشاندن بدن خروس اول از صدمات احتمالی جلو گیری نمایید ، مدت این تمرین 20 دقیقه میباشد ، توجه کنید که بمرور پرشهای خروس بلندتر شود . 

این تمرینات در دو وقت صبح و عصر انجام داده و ماساژ جهت گرم کردن قبل از تمرین ضروریست ، وبعد از تمرینات هم مدت 2 دقیقه به خروس استراحت داده و سپس ماساژ جهت نرم نمودن عضلات و سپس کمپرس با حوله گرم الزامیست . 

 اگر خروس اول ، خروس تمرینی نباشد ، و خروس تمرینی نداشته باشید ، میتوانید جای  خروس اول و دوم را عوض نمایید .  

 ( با آغاز تمرینات از خروس در جوجه کشی استفاده ننمایید)

 بیماریها هم نقش مهمی در کم آوردن نفس دارند، 

یکماه بعد از آغاز تمرینات ،جنگهای آزمایشی آغاز نمایید اگر  احساس نمودید نفس خروس  تغییر خاصی ننموده است ، ممکن است بیماری باعث این مشکل شده باشد ، که با مراجعه به دامپزشک به درمان آنها بپردازید . 

در صورتیکه از نظر بیماری هم پاک بودید ، به احتمال زیاد نسل خروسها دارای مشکل بوده پس سعی بر تعویض آنها بنمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد