خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

حاج اوغلو رضا ،سلطان عشقبازی

به نام حق
با سلام خدمت تمامی سروران و بزرگوارانی که این وبلاگ و حتی سایت حقیر متعلق به
آنهاست ،افتخارم این است خدمتگذاری کمترینم
می خواهم برایتان از پیرمردی بگویم که بیش از نیم قرن به پرورش خروس جنگی پرداخته و عاشق آنهاست ،گاهی تند است و گاهی آرام و بسیار مهربان ، اگر دقیق به چهره اش نگاه کنی آثار دردی جانکاه را ناشی کمر درد و پادرد شدید است خواهی دید ،بطوریکه زمان برخاستن چهره اش منقلب میشود ،و به سختی راه میرود ، با این وضع یکی باید باشد که از خود او نگهداری کند ، ولی او هم از  حیوانات کوله اش بزرگش نگهداری می کند و هم به قهوه خانه اش که محل اجتماع عشقبازان است میرسد ، وقتی با آنحال از شما پذیرایی میکند شرمنده میشوید و با خود میگویی چه عشقی  درون این مرد است که این وضعیت را برایش قابل تحمل مینماید ، اسم پاتوقش را گذاشته کافه کلاس بالاها ، ولی اگر میگذاشت کلبه عشق بهتر بود چون در وجودش چیزی جز عشق به پرنده گان و عشقبازان نمیبینی ،
در کلبه عشق او افراد چندتا چندتا گرم صحبت میشوند و او گاها مینشیند و به اجتماع نگاه میکند ، و لبخندی میزند ،شاید در چهره افراد  به یاد خاطرات پر فراز ونشیبش می افتد و خاطراتی که بسیاری از پیرعشقبازان تبریز در آنها با او شریک هستند     
در اینجا جا دارد گفتگویی که بین حقیر و یکی از پیر عشقبازان تبریز بطور اتفاقی صورت گرفت برایتان نقل کنم ، تا شما حاج اوغلو رضا را از زبان ایشان بهتر بشناسید ،
داخل  قهوه خانه ای در تبریز بسیار دور از کلبه عشق حاج اغلو نشسته بودم ، منتظر خنک شدن استکان چای ، پیرمردی با عصایی در دست وارد شد ، کنار من خالی بود ، به طرفم آمد و کنارم نشست ، تلفنم زنگ زد آن طرف خط یکی از دوستان درباره خرید خروس سئوالاتی نمود و خروسی را معرفی کردم ومدتی درباره اش سخن گفتیم ، بعد از اتمام مکالمه پیرمرد با لحنی متعجب گفت ، خروس داری ،
-، بله یه چندتایی دارم ناقابله
- ، منم یه زمانی خروسبازی میکردم ، دیگه پیر شدم ،نمیتونم
- ،خدابهتون قوت بده ، از قدیما بگو  ، راستی حاج اوغلو رضا میشناسی
-، آره ، رضا رو خوب میشناسم ، خدا رحمت کنه باباشو آدم خیری بود ، نه،ده تایی برادرن و یه دونه خواهر ، باباش خیلی آدم خوبی بود ، ملک و املاک زیادی داشت ،خیلی به مردم کمک میکرد ، آدم نازنینی بود ،
-، میشه برام از خود رضا بگی  ،
-، رضا خیلی پول برای خروس خرج کرد ،هرچی باباش براش گذاشته بود خرج کرد ،الان یه جا براش مونده که کرده قهوه خانه ، رفتی اونجا ،
-، بله رفتم اونجا ، چطور آدمیه ،
-، آدمه ساده ایه ، بعضی وقتا داغ میکنه ولی هیچی تو قلبش نیست ،مهربون، لوطی ، اگه خروساش رو ازش بگیری میمیره ، جونشو برا خروساش میده ، عاشقشونه
 در همین موقع پیرمرد دیگه وارد قهوه خانه شد ، بعد از سلام و احوال پرسی با پیرمردی که درکنارم نشسته مشغول صحبت شد ، من آنچه لازم بود بدانم ،دانستم ،
نگاهی به استکان چایی انداختم یخ کرده بود ، بدون قند سر کشیدمش ، میخواستم یک چایی دیگر سفارش دهم که  چشمم به ساعت قهوه خانه افتاد ، از پیر مرد و دوستش و اهالی قهوه خانه خداحافظی کردم ،و از قهوه خانه بیرون  آمدم  با خودم گفتم برم که الان کافه کلاس بالاها باز میشه ،
برم با سلطان عشقبازی امشب عکس یادگاری بگیرم

-------------------

حقیر و حاج اغلو رضا(سلطان عشقبازی)
http://s3.picofile.com/file/8198895442/%D9%85%D9%86_%D9%88_%D8%AD%D8%A7%D8%AC_%D8%A7%D9%88%D8%BA%D9%84%D9%88.jpg


---------------------------------
حاج اسماعیل یکی از پیر عشقبازان تبریز
دوست صمیمی سلطان
http://s3.picofile.com/file/8198895592/%D8%AD%D8%A7%D8%AC_%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84_%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9.jpg

نظرات 5 + ارسال نظر
Oghlo پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:17 ب.ظ

Agha salam mishe ye lotfi konin az in juje taftane saboooni ax jadid bezarin

به نام حق
باسلام، عزیز دلم ،الان تبریزم به امید حق رسیدم بندر به
دیده منت البته قیمتش الان کاملا فرق کرده

آذربایجان اوشاقی یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:39 ب.ظ

باسلام خوب هستید؟
جناب ایلی شما اصالتتون آذری هستش؟؟؟
تا اونجای که من اطلاع دارم شما جنوبی هستید
و تا اونجایی هم که من اطلاع دارم قدیمیهای تبریز فارسی صحبت نمیکنن.
پس اونوقت شما چطور با اون پیرمرد صحبت کردید؟؟
خیلی برام جالبه

به نام حق
باسلام
،اولا مگه هر بنده خدایی که در جنوب زندگی بکننه جنوبی ،
دوما مگر اهالی جنوب کشور نمی تونن ترک یاد بگیرن
سوماضمن عرض احترام به اهالی محترم و خونگرم جنوب و سرافرازان خلیج همیشگی فارس که افتخار همخون شدن با آنها را دارم ،و بنده را مدت بیست سال است به غلامی پذیرفته اند ،باید عرض کنم بنده هم از طرف مادری و هم از طرف پدری تبریزی هستم یعنی جد اندر جد تبریزی هستم و به ترک بودن خود افتخار کرده ، و میبالم
چهارما شما اگر در مقالات وبلاگ حقیر گشتی میزدید اصلا این فرمایشات را مرقوم نمیکردید چون بیش از ده بار این نکته را به رویت سرورانم رسانده ام
پنجما ، از تشریف فرمایی شما متشکرم و امیدوارم رفع ابهام شده باشد و خدمتان عرض کنم آن پیرمرد کاملا به زبان فارسی مسلط بود و دارای مدرک کارشناسی مکانیک بود ، جناب آقای مهندس خطیبی را خیلیها به یاد دارند
وحالا برای من هم جالب است ، چگونگه به نتایجی فرمودید رسیدید

آذربایجان اوشاقی(یاشار) دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:51 ب.ظ

باسلام و ادب...
جناب ایلی منکه حرف بدی نزدم.
فرمایش شما درسته
فقط برام سوال بود
اونم که جوابشو گرفتم والسلام
شماهم خودتو زیاد ناراحت نکن...

به نام حق
با سلام ، چرا ناراحت بشم ، پسر خوب ، شما که حرف بدی نزدید ، من تمام عزیزانی که در این وبلاک مشارکت دارند مانند جانم دوست دارم ، حضور شماباعث دلگرمی من است ، شاید از امروز به بعد که دانستید من هم ترک هستم علاقه تان به من بیشتر شود ، یاشاسین آذربایجان ال لرین

یاشار سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:39 ب.ظ

باسلام و ادب...
همه جای ایران سرای من است...
البته من ترک نیستم آذری هستم..
جناب ایلی شما هر کجایی باشید ارادت داریم خدمتتون..
آذری و کرد و فارس و لر نداره با هر زبانی که باشی مهم نیست مهم معرفتو انسانیت طرف مقابله..
شما هم چه آذری باشید و ... شخصیت والایی دارید.
یاشار هم همه کسایی که معرفت و شخصیت دارنو دوست داره فرقی نمیکنه از چه فرقه ای باشه...
یا حق.....

به نام حق
با سلام ، در فرصتی مناسب درباره کلمه ترک برایتان خواهم گفت ،والبته از دست نوشته های منوچهر اتشی استاد بزرگ ادبیات فارسی

یاشار سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:43 ب.ظ

یـــــــــــــــــــــــاشــــــــــــــــــــــاســــــــــــــــــین بوتون ♥ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــران♥ ائل لرین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد