خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

نسل صدف نسلی زینتی و جنگی و چتد منظوره

نسل صدف

(به دلیل رنگ سفید و زیبایی این نام را انتخاب نمودم ).

 

این نسل  از خالص گیری و دنباله روی سویه از برخی نسلهای بومی موجود در منطقه میناب استان هرمزگان بدست آمده ،

 

رنگ بدست آمده نسبت به تمایل و کثرت غالب رنگ مولدین در این نسل سفید با لکه های قهوه ای و قرمز بروی کت و کمر است ، که بمرور تثبیت شده و هم اکنون خاصه رنگ موروثی است.

 

قد در خروسها از 60 تا 70 و در مرغها 45 تا 50 سانتیمتر است در این نسل اختلاف قد بین مرغها و خروسها بارز و کاملا مشهود است.

 وزن در خروسها 3 تا 4 کیلوگرم و در مرغها 1.7 تا 2.5 کیلو گرم میباشد .

میزان رشد این نسل ، معمولا تا 4 ماهگی بسیار کند صورت میگیرد مخصوصا وزن در خروسها اصلا با قد تطبیق نداشته و جوجه خروسها لاغر و نزار بنظر میرسند ، بعد 4 ماه رشد این نسل بصورت تصاعدی و سریع آغاز شده و تا سن 6.5 ماهگی مرغها تخم گذاری را آغاز نموده و خروسها نیز به بلوغ میرسند ، این نسل از سن 4 ماهگی تا 6 ماهگی تا 4 برابر در خروسها افزایش وزن پیدا مینمایند یعنی از 0.7 کیلو به وزن 2.8 میرسند و تقریبا تا 10 ماهگی به رشد کامل و نهایی میرسند ، لازم به ذکر است نحوه رشد در مرغها متعادل تر است .

 

علاوه برسازگاری و مقاومت بسیار با آب و هوای مناطق گرمسیر این نسل میتواند براحتی با آب و هوای مناطق دیگر ایران زمین انطباق پیدا کرده ، تکثیر گردد ،

 

قابلیت زیست هم در قفس بصورت منفرد و هم در محیط آزاد بصورت گله ای و چند گله ای ، خوپذیری و دست آموزی و آرامش و اهلیت ذاتی به انضمام میزان تخم گذاری 100تا 130 عدد در یکسال و تولید تخمهای بالای 55گرم  و مصرف جیره کم و با قابلیت تغذیه از پسماند های سفره و ضایعات گیاهی و علفهای باغچه باعث میشود این نسل گزینه بسیار مناسب در جهت   نگهداری در منزل و باغات و مزارع و...... باشد.

جنگ در این نسل ، جزئی از خاصیتهای نژادی است و در صورت تفکیک جوجه خروسهای با استعداد، با تعلیم و آماده سازی میتوان خروسهای خارزن و شگردداری از این نسل بدست آورد ، در کل قابلیت میدان روی خوبی دارند ،و احتمال ظهور قهرمان از این نسل در صورتیکه آمادگی و تمرینات مناسبی را بگذراند بعید نیست .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد